Träningsjulkalender – 24 december

Idag är sista passet på vår träningsjulkalender. Hoppas ni har uppskattat träningen och fått inspiration till nya pass och hur man kan lägga upp träningen över tid. Tänk på följande principer i er träning för att få ut det resultat ni eftersträvar. Progressions principen – Öka träningsbelastningen över tid. Specificitets principen – Du blir bra på det du tränar. Kontinuitets …

Träningsjulkalender – 23 december

Imorgon är det julafton och då passar det perfekt att ladda upp med ett klassiskt intervallpass. Värm upp ordentligt innan så du är redo att köra på ordentligt! Nybörjare 6 gånger 1 minut med 30 sekunders vila Erfarna 12 gånger 1 minut med 30 sekunders vila

Träningsjulkalender – 22 december

Dan före dan före dopparedan. Så här i juletider passar vi på att rimma fram dagens träning. Om du nybörjare må vara, 40 minuter distans du kan avklara. Har du tränat lite mera, Du i 1,5 timme kan filosofera.    Kör hårt! =)

Träningsjulkalender – 21 december

Idag ska vi återhämta oss från all träning vi genomförde förra veckan. Det är bara 3 dagar kvar till julafton nu. Men försök att inte stressa upp dig för det. Försök istället att njuta av dessa dagar innan jul. Dessa dagar kan vara dom bästa dagarna om man bara vågar att ta det lite lugnt.

Träningsjulkalender – 19 december

Idag kör vi snabbdistans, vilket innebär att vi springer i tröskelfart. För er som bor i Falun är ni varmt välkomna att köra Tomte-trail i Stångtjärn kl. 10.00. Där springer ni antingen 7 km eller 17 km. Nybörjare 10 minuter snabbdistans Erfarna 20 minuter snabbdistans

Träningsjulkalender – 18 december

Progression i träningen är väldigt viktigt för att utvecklas och prestera bättre. Därför kommer vi idag att köra ett lite längre distanspass än tidigare. Nybörjare 40 minuter Erfarna 1 h 20 min

Träningsjulkalender – 17 december

Idag är det dags för lite styrketräning i kombination med distansträning. Nybörjare Distans 25min + 10st rumplyft, rygglyft, upphopp och utfallssteg i två varv. Vila 20 sekunder emellan varje övning. Erfarna Distans 50min + 10st rumplyft, rygglyft, upphopp och utfallssteg i tre varv. Vila 20 sekunder emellan varje övning.            

Träningsjulkalender – 16 december

Distansträning. Ta det lugnt idag. Det är viktigt att de lugna passen är lugna så att du orkar med de hårda passen. Man behöver inte vara helt slut efter varje pass! Nybörjare 30 minuter Erfarna 60 minuter

Träningsjulkalender – 15 december

Idag ska vi komma upp högt i puls och känna av ”mjölksyran” genom lite korta intervaller. Genomför en ordentlig uppvärmning så ni känner er laddade för att genomföra ett bra intervallpass! Nybörjare 6 gånger 40 sekunder med 1 minuts vila Erfaren 10 gånger 40 sekunder med 1 minuts vila